Opening

Opening

Op Hella's 75ste verjaardag, zondag 21 april 2024 om 15:00 UUR, opent de expositie HELLA DE JONGE.

De opening wordt verricht door voormalig minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen. De middag wordt muzikaal opgevrolijkt door Leoni Jansen. Stichting Kunstkerk nodigt u van harte uit hierbij aanwezig te zijn.

In deze expositie is een dwarsdoorsnede van het meest recente werk van Hella de Jonge als kunstschilder te zien. Na vierenvijftig jaar edelsmeden, boetseren, beeldhouwen, vioolspelen, kostuums maken, decors bouwen, lichtplannen ontwerpen, films regisseren en boeken schrijven, belandde het penseel weer in Hella’s hand - om oude en nieuwe verhalen opnieuw vorm te geven.

Het werk dat Hella in deze expositie toont speelt een centrale rol in de documentaire "Het Atelier" waarin Freek de Jonge Hella en haar schilderkunst heeft geportretteerd.

Aansluitend aan de opening zal op zondag 21 april om 20:00 deze documentaire in de filmlounge van de Witt worden vertoond. Plaatsen voor deze film zijn beperkt, kaartjes zijn hier te reserveren.

Meer informatie over de expositie van HELLA DE JONGE is te vinden via deze link.

De opening is vrij toegankelijk, maar de Kunstkerk heeft een beperkte capaciteit. Wij raden daarom aan een kaartje te reserveren via onderstaande link, je mag zelf het bedrag bepalen. Je ontvangt een email met de tickets. Neem de e-mail mee als entreebewijs. Uitprinten hoeft niet.