Kunstkerk is een ontmoetingsplaats waar creatie en innovatie centraal staan. Wij presenteren kunst als ontwikkeling, niet enkel als eindproduct, en omarmen het vakmanschap van kunstenaars, artiesten en wetenschappers.

De Kunstkerk is een thuis waar kunst zich kan ontwikkelen.

Wij geloven dat verbeelding de drijfveer is achter ontwikkeling en innovatie. Kunstenaars en artiesten verrijken het dagelijks leven met schoonheid en zingeving.

Naast expositieruimte, kun je de Kunstkerk vooral zien als een ontmoetingsplaats en productiehuis. Een plek waar kunstenaars, cultuurmakers, artiesten en wetenschappers worden uitgenodigd om nieuw werk maken.

De kerk als podium voor kunst, cultuur, festivals, lezingen, concerten en voorstellingen die aanzetten tot verbinding, beleving en verdieping;  waarbij het publiek en de omgeving actief worden betrokken.

Onze doelstelling het creëren van ruimte en middelen om de kunstpraktijk te stimuleren en met een breed toegankelijk en relevant programma bij te dragen aan culturele en sociale ontwikkeling.

"De Kunstkerk geeft een impuls aan de kunst- en cultuursector van Dordrecht door haar verbindende functie tussen verschillende culturele instellingen."

De centrale ligging tussen verschillende culturele instellingen zoals het Dordrechts museum en bioscoop The Movies zorgt er voor dat het gebied omgevormd wordt tot het cultureel kloppend hart van Dordrecht.

verhuur

De Kunstkerk combineert cultuur en ondernemerschap. Naast subsidies en giften genereren we inkomen door de verhuur van de locatie. De opbrengsten van de verhuur worden volledig gebruikt voor de culturele programmering. De Kunstkerk heeft geen winstoogmerk.

De centrale ligging en de moderne ruimtes in het historische pand vormen een inspirerende setting voor zakelijke- en privé- gelegenheden. Denk hierbij aan een vergadering, presentatie, seminar, borrel, bruiloft, jubileum of private- diner.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

join the community

De Kunstkerk wil met interactieve programmering uitnodigen tot ontmoeting met als doel nieuwe banden te creëren tussen kunst en de omgeving.

Met onze community willen we inspelen op interesses in de samenleving en verleiden tot creativiteit en deelname. Alles op vrijblijvende basis, we vragen enkel om je met je e-mail in te schrijven. Wij zullen je uitnodigen en op de hoogte houden van alles wat komen gaat.

De Kunstkerk is een ANBI stichting, we staan open voor donaties, giften of wordt vriend en steun de culturele invulling.

Bedankt!
Inschrijven gelukt.
Oeps! Er ging iets mis, probeer het later opnieuw.
bereikbaarheid OV
openingstijden