TRUST THE PROCESS

TRUST THE PROCESS

Van de anonimiteit van de openbare ruimte naar de muren van de Kunstkerk. Waar een museum of kunstinstelling normaal de kaders van de expositie bepaalt, omarmt de Kunstkerk nu de vrijheid van de straat.

In de nieuwe expositie TRUST THE PROCESS staat de samenwerking en het experiment centraal. Drie Dordtse artiesten met een gemeenschappelijke achtergrond in de graffiti, nemen de muren van de Kunstkerk onder handen. Het resultaat komt niet alleen voort uit deze samenwerking maar ook uit de interactie tussen het werk en de ruimte. Met een volledig vertrouwen op het vakmanschap, laat de Kunstkerk de regie los en verkennen deze artiesten hun roots.

Grote kans dat je op straat aan hun werk voorbij bent gegaan. Misschien heb je er uitgebreid naar gekeken. Waarschijnlijk met andere ogen dan nu. Ooit was graffiti voor ieder van deze street artists de aanleiding om zich te ontwikkelen tot beeldend kunstenaar. Door nu de conventionele opzet van musea en expositieruimtes los te laten, ontsnappen zij weer aan het afgebakende.

TRUST THE PROCESS

Muziek tijdens de opening werd verzorgd door LANDSCHAP