Jelle Korevaar

–

Jelle Korevaar

BEELDENSTORM

Vanaf 13 mei tot en met 1 juli meandert kunstroute Beeldenstorm door het centrum van Dordrecht en voert de bezoeker mee langs werken van kinetisch kunstenaar Jelle Korevaar.

De kinetische machines van Korevaar communiceren met de omgeving, interacteren met het publiek en laten sociale mechanismen zien. In het bijzonder gaat Korevaar met zijn werk in op de maatschappelijk positie van kerk, geloven en zingeving. Is daar in onze maatschappij nog ruimte voor, mogen we daarin onszelf zijn, zijn geloof en zingeving een individuele aangelegenheid geworden? Ook de persoonlijke worsteling die de kunstenaar doormaakte over zijn christelijke achtergrond houdt hij niet verborgen. De beelden die tijdens kunstroute Beeldenstorm geëxposeerd worden, markeren een voor hem juist cruciale periode in zijnleven: een periode waarin hij zijn relatie tot de kerk onderzocht en die zijn zoektocht naar zingeving, God en geloofsbeleving en -overtuiging inluidde.

Voor meer informatie bekijk de website van Beeldenstorm

No items found.