Schrijvers van vroeger

Schrijvers van vroeger

BEELD & GELUID

Geluiden uit het verleden’ zijn, als het om de literatuur gaat, de stemmen – en beelden – van schrijvers van vroeger. Dit Nederlands erfgoed wordt bewaard door Beeld & Geluid in Hilversum in één van de grootste gedigitaliseerde media-archieven ter wereld. Het zit boordevol radio, televisie, muziek, video’s, podcasts & games van alle Nederlandse schrijvers die onze taal en de literatuur hebben verrijkt. Tijdens de Boekenmarkt laat Beeld & Geluid de literaire geschiedenis van Nederland tot leven komen. In presentaties van ongeveer 30 – 45 minuten komen iconische auteurs voorbij, tijdens optredens en interviews.

JACQUELINE BAL

is hoogleraar moderne Nederlandse letterkunde aan de Vrije Universiteit. In 2015 publiceerde zij Bloeden rozen, Geschiedenis van de Nederlandse literatuur 1900-1945, deel 6 van de Taalunie-literatuurgeschiedenis van Nederland en Vlaanderen. Als groot kenner van Multatuli haar lezingen in de Kunstkerk ingaan op het belang van Eduard Douwes Dekker en de Max Havelaar in de tijd van verschijnen en heden ten dage. Deze korte lezingen starten om 13.00 uur, 14.00 uur en 15.00 uur.

Zin om de boekenmarkt af te sluiten met een voorleesdiner in de Kunstkerk? Klik hier.

Bekijk voor het gehele programma de website van de Dordtse Boekenmarkt.