Ruben Plaizier

Ruben Plaizier

Experience Klassiek is een serie klassieke optredens in de Kunstkerk. Deze keer speelt de in Dordrecht opgegroeide pianist Ruben Plaizier een Chopin piano marathon.

Chopin piano marathon, meer informatie volgt.

Ruben Plazier, pianist, wordt geprezen om zijn emotionele expressie. Hij behaalde met lof zijn Diplôme Supérieur d’exécution en Diplôme Supérieur Concertiste aan de gerenommeerde Ecole Normale de Musique Alfred Cortot in Parijs, onder de begeleiding van pianist Jean-Bernard Pommier.

Nadat Ruben lessen volgde bij pianist Wibi Soerjadi ontmoette hij op 14-jarige leeftijd de Belgische pianist, Stéphane De May bij wie hij verder studeerde aan het conservatorium van Rotterdam en vervolgens zijn Bachelor diploma behaalde.

Via Stéphane De May leerde hij de Franse pianist Jean-Bernard Pommier kennen bij wie hij uiteindelijk zijn diploma’s Supérieur d’enseignment, Supérieur d’execution en supérieur concertiste met unanimiteit behaalde aan de ecole normale de musique in Parijs. Hiervoor kwam hij jaren lang bij de pianist thuis in Zuid-Frankrijk om piano en kamermuziek lessen bij hem te volgen.

Toen in 2017 het Lets Radiokoor onder leiding van dirigent Sigvards Klava naar Nederland kwam voor een tournee in onder andere het Concertgebouw in Amsterdam werd Ruben gevraagd met hen te spelen. Ruben heeft de artistieke leiding van verschillende concertseries in Nederland waaronder het van Cappellen festival, Waalse kerk Breda en Experience Klassiek, een serie met verschillende locaties in Nederland die hij in 2022 begon.

Deur open | 15:30

Aanvang | 16:00

Tickets

Tickets reserveren kan hieronder, je mag zelf het bedrag bepalen. Je ontvangt een email met de tickets. Neem de e-mail mee als entreebewijs. Uitprinten hoeft niet.