Paneldiscussie

Paneldiscussie

Prikkelende gespreksavond: is de kerk nog wel relevant? En als er al iets te vinden is in de kerk, wat is dat dan?

Is waarheid afhankelijk van de mensen om je heen? Is het mogelijk om niet hypocriet te zijn? Waarom ben ik zo gefascineerd door lijden?

De kerk roept bij kunstenaar Jelle Korevaar nogal wat vragen op. Vragen die overigens ook buiten de muren van de kerk relevant zijn. Vragen die hem inspireerden voor zijn beelden. De beelden die tijdens kunstroute Beeldenstorm geëxposeerd worden, markeren voor Korevaar een periode waarin hij zijn verhouding tot de kerk onderzocht en die zijn zoektocht naar zingeving, God en mensen inluidde. Kunstroute Beeldenstorm is de verbeelding van een worsteling, een zoektocht naar de relevantie van kerk en geloof. Die zoektocht en de vraag naar relevantie wil Jelle graag voortzetten tijdens het randprogramma paneldiscussie. Het gemêleerde panel verwoordt de stemmen van mensen die de kerk begrijpen en mensen die de kerk niet (meer) begrijpen.

Deelnemende panelleden:

- René de Reuver (scriba van de generale synode van de Protestants Kerk in Nederland)

- Gerko Tempelman (filosoof en theoloog; als Strominee verbonden aan STROoM, Amsterdam)

- Art van Triest (beeldend kunstenaar)

- Lieke Wijnia (curator/conservator bij Museum Catharijneconvent, Utrecht)

- Jelle Korevaar (beeldend kunstenaar en exposant kunstroute Beeldenstorm)

Het geheel staat onder leiding van Marja van Rossum (bekend van haar programma’s ‘filosoferen met beelden’ in o.a. het Kröller Müller Museum), en zal de avond een onderzoekend en prikkelend karakter te geven.

vrijdag 2 juni 2023 | 20.00 uur | Kunstkerk Dordrecht

toegang is gratis

Aanmelden vooraf is verplicht via deze link.