Mallet Collective

Mallet Collective

Het Bachfestival Dordrecht laat je kennis maken met de muziek van Johann Sebastian Bach én compleet nieuwe composities. Met crossovers tussen musici en beeldend kunstenaars. Met populaire cultuur en 18de eeuwse meesters. Wil je een echt onvergetelijke ervaring tijdens een festival? Stap dan uit je comfortzone en beleef met ons de bruisende kracht van contrast, op diverse plekken in Dordrecht tussen 17 en 25 juni.

Woensdag 22 Juni - WOENSDAG 22 JUN 2022 | 20.00 - 21.00 UUR

LOCATIE KUNSTKERK

MALLET COLLECTIVE

Als Bach de marimba had gekend had hij er zeker voor geschreven.’ Dit schreven we twee jaar geleden voor ons onlinefestival in 2020. Nu kun je het Mallet Collective live beleven! Online ging toen een gedeelte van Anne-Maartje Lemereis haar nieuwe werk ‘Lumen’ in première. Twee jaar later is het helemaal af en laten ze het totale werk horen. En speciaal voor het Bachfestival doen ze er nog een schepje bovenop.
Want het collectief gaat ook dit jaar weer de uitdaging aan en benadert J.S. Bach’s klavecimbelwerken met nieuwe speeltechnieken op marimba. Naast ‘Lumen’ van Anne-Maartje Lemereis, brengen ze een gloednieuw werk van Greg Saunier ten gehore. Bekijk vooral nog een keer de prachtige opname uit 2020 en dan zien we je graag bij Mallet Collective.

MUSICI
Jacques Hostettler (Tchiki duo) – marimba
Arjan Jongsma – marimba
Agostinho Sequeira – marimba
Nicolas Suter (Tchiki duo) – marimba
Georgi Tsenov – marimba
Ramon Lormans – marimba en leiding.

J.S. Bach – selectie uit Goldberg Variaties (duo)
Anne-Maartje Lemereis – Lumen (geschreven voor Mallet Collective en Bachfestival 2020) (kwintet)
J.S. Bach – selectie uit Goldberg Variaties (duo)
J.S. Bach – Dubbelconcert voor twee klavecimbels (bew. Ramon Lormans, sextet)
J.S. Bach – selectie uit Goldberg Variaties (duo)
G. Saunier – Dubbelconcert voor twee klavecimbels RE-COMPOSED (2022 – WERELDPREMIÈRE, sextet)

Gedurende het Bachfestival zullen meerdere evenementen plaats vinden in de Kunstkerk. Meer informatie hierover volgt.